bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.
"Unii invata bridge foarte greu... altii niciodata!" - Tiberius Agache
Golden Club Logo
Works great with Firefox! Firefox

Despre BRIDGE


Generalitati


Bridge-ul este un joc de atu si levata in care se foloseste un pachet de carti standard de 52 carti. Sunt 4 jucatori impartiti in doua parteneriate (axe) care se intrec, partenerii stau fata in fata (ca la canasta). Milioane de oameni joaca bridge in lumea intreaga (in cluburi, turnee, online precum si cu prietenii acasa) de aceea bridge-ul este unul din cele mai populare jocuri de carti din lume.

Pentru o buna evidenta a scorului, fiecare jucator este etichetat cu unul din punctele cardinale, adica Nord Sud (formeaza un parteneriat (termenul folosit in bridge este axa) si Est West (axa adversa). Jocul propriuzis se intinte pe parcursul mai multor reprize (termenul in bridge este dona, done) fiecare dona are 4 faze:

1. Impartirea cartilor, fiecarui jucator revenindui cate 13 carti;

2. Licitatia (adjudecarea contractului) este faza in care se stabileste cine va fi in atac si cine in aparare;

3. Jucarea cartilor (jocul de levata);

4. Calculul si notarea rezultatului.

Impartirea cartilor si notarea rezultatului sunt activitati procedurale (nu implica un efort deosebit) in timp ce licitatia si jocul de levata sunt fazele active si competitive ale jocului.


Impartirea cartilor: Axele sunt deja stabilite sau cateodata se pot determina prin tragere la sorti (fiecare jucator trage cate o carte, prima axa este formata din cartile cele mai mari iar axa a doua din ei care au tras cartile mici (cel care a tras cartea cea mai mare este si distribuitor, dealer). Cartile sunt impartite in sensul acelor de ceasornic pe rand cate o carte cu fata in jos, fiecarui jucator revenindui cate 13 carti. In cazul in care joaca duplicat (aceeasi dona se joaca la minim 2 mese) dealerul este deja stabilit de numarul donei. Deasemenea cartile sunt deja impartite si puse in ordine N(nord), S, E, W si nu se amesteca dupa terminarea donei.

Bridge Hand

Licitatia: licitatia este pornita de cel care a impartit cartile (dealer-ul) si care va face primul anunt, dupa care urmeaza ceilalti jucatori in sensul acelor de ceasornic, in scopul de a determina ce axa va castiga contractul in mod particular: numarul de levate, culoarea de atu (sau fara atu) contestarea contractului (contra) eventuat recontra. Axa care liciteaza la nivelul cel mai inalt castiga contractul. Culoarea din contractul final adjudecat devine atu (are puteri deosebite). Daca se liciteaza fara atu atunci in cadrul jocului de levata nu va exista atu. Jucatorul din axa castigatoare a contractului si care a stabilit primul in licitatie atuul este numit declarant. Partenerul declarantului este numit mort (dummy = manechin).

Bid sequenz

Jocul de levata: regulile jocului de levata sunt asemanatoate cu a altor jocuri de atu si levata ( wist, rentz, licitatie s.a) cu singura particularitate ca mana mortului (cartile partenerului declarantului) sunt asezate pe masa cu fata in sus dupa ce se face deschiderea jocului de aparatorul din stanga declarantului. Prima carte jucata de jucatorul din stanga declarantului se numeste atac).



Scorul: dupa ce s-au jucat toate cele 13 levate scorul donei se determina prin compararea numarului de levate obtinut in joc relativ cu cel licitat inaintea jocului de levata. Scorul depinde de o multitudine de factori. In principiu daca declarantul a realizat un numar de levate mai mare sau egal cu cel licitat scorul obtinut va fi trecut pe partea axei acestuia iar daca va esua in a realiza numarul de levate licitat scorul va fi trecut in dreptul axei adverse. Scorurile individuale pe mai multe done sunt insumate pentru a determina scorul total.



Cele mai uzuale variante ale jocului de bridge sunt rubber bridge (rar folosit in Romania) si duplicat bridge. In cazul bridge duplicat cartile sunt distribuite intr-o asemenea maniera incat fiecare axa E-W respectiv N-S de la toate mesele din concurs vor avea aceleasi carti astfel incat factorul noroc se diminueaza iar factorul indemanare devine important. Competitiile de bridge duplicat variaza de la cateva mese (minim doua) in cadrul cluburilor mici pana la cateva sute, in cadrul turneelor mari (open-uri, campionate europene, campionatul mondial). Organizatiile de bridge pot stabilii rangul unui jucator, pot determina jucatorii care sa reprezinte tara in cadrul competitiilor internationale.

Deci ne asezam la masa. Suntem 4 persoane si am stabilit axele (parteneriatele).

Daca nu le-am stabilit sau nu ne putem decide asupra axelor, se trage la sorti astfel: se ia pachetul de carti cu 52 carti se amesteca si fiecare jucator trage cate o carte. Cei care au tras cartile mari formeaza axa Nord-Sud, cei care au tras cartile mici cealalta axa Est-Vest.

Cartile in ordine descrescatoare a valorii: A K Q J 10 9 8 7 6 5 4 3 2.

Daca trei jucatori au tras carti de valoare egala (de exemplu 3 asi) departajarea se face in functie de culoarea cartilor astfel: cea mai mare culoare in rang este pica urmata de cupa , caro si trefla ♣.

Cel care face primul cartile este Nordul (cea mai mare carte iesita la tragerea la sorti). El va amesteca cartile, le va da la taiat in dreapta (la West) dupa care le va distribui in mod egal. Cartile se impart in sensul acelor de ceasornic cate o carte pe rand la fiecare jucator cu fata in jos, primul care va primii carte va fi Estul (sau partenerul celui care a taiat). Ultima carte trebuie sa revina distribuitorului, altfel ori s-a facut o greseala la impartirea cartilor ori lipseste o carte. Pentru a nu se pierde vremea cu redistribuirea cartilor in astfel de cazuri este recomandat ca jucatorii sa nu-si ridice cartile de pe masa decat dupa terminarea distribuirii lor si dupa ce le numara cu fata in jos (fara sa le priveasca). In cazul in care cineva are o carte in plus, automat cel care are o carte in minus va trage o carte la intamplare din mana acestuia. Niciunuia dintre jucatori nu ii este permis sa vada despre ce carte este vorba decat dupa ce se face schimbul (binenteles cel care avea cartea in minus dupa ce a ales-o, o poate privi). In cazul in care lucrurile degenereaza (cel care are mai multe carti a vazut cartea trasa de cel cu mai putine) se poate cere redistribuirea donei, tot de catre cel care a facut cartile si a comis greseala.

In urma distribuirii (impartirii) cartilor fiecarui jucator trebuie sa-i revina un numar de 13 carti (52:4=13). Acum avem in sfarsit in mana cartile, ce facem mai departe? Stim deja, urmeaza licitatia. Cum licitam?

In primul rand trebuie sa facem o evaluare a mainii. Evaluarea se face in functie de valori si de distributie.

Valorile sau cartile de onor. Vom denumi cartile de onor simplu onori nu stiu cat de corect este dar sigur e mai simplu de inteles.

A, K (onori superiori); Q, J (onori inferiori). Valoarea cartilor de onor se masoara in puncte de onor (PO) astfel A=4PO, K=3PO, Q=2PO, J=1PO.

Distributia sau lungimile de culori.

Normal ca intr-o lume a competitiei in care toti vor sa castige, fiecare ar vrea sa liciteze cat mai mult si eventual sa-si adjudece contractul. Adjudecarea contractului poate aduce recompense (creste scorul axei care a licitat) sau amenzi (creste scorul celor din aparare).

Pentru a evita amenzile se impune ca licitatia sa se faca conform unor reguli clare, reguli ce trebuiesc cunoscute de parteneri si explicate adversarilor (in cazul in care acestia nu le cunosc). In general aceste reguli sunt grupate in sisteme de licitatie. Exista o multitudine de sisteme de licitatie, printre cele mai importante enumeram:

  • Sistemul natural;

  • Sistemul ACOL;

  • Sistemul SAYC;

  • Sistemul Trefla Albastra;

  • Sistemul WJ 2000.

Licitatia se face prin anunturi. Primul anunt este facut de dealer.

Cel mai important anunt din jocul de bridge este pass!

Anunturile (diferite de pass, contra sau recontra) au urmatoarea structura: O cifra de la 1 la 7 care reprezinta trick-ul urmata de atuul ales. Fiind 13 carti, se considera ca pentru a castiga licitatia este nevoie sa se liciteze cel putin mai mult decat jumatate adica adjudecarea a cel putin 7 levate. Deci licitarea trick-ului unu inseamna angajarea ca axa respectiva sa castige cel putin 7 levate (6+1). Licitarea trick-ului 7 inseamna ca respectiva axa s-a angajat sa castige toate

Exemplu: 1♣ (se spune O trefla) ceea ce inseamna trick-ul unu cu atu trefla.